Pšeničné klíčky, pšeničný klíčok


Pšeničné klíčky

Nový produkt

Cítite sa depresívni, vystresovaní, nervózni a bez energie? Alebo žijete v stálom psychickom vypätí?

"Dobite si baterky" prirodzeným doplnkom výživy nabitým vitamínmi, minerálmi a fytosterolmi.

Sú to "obyčajné" pšeničné klíčky. Vo výžive človeka sú stále nedocenené.

V pšeničných klíčkoch je bohatstvo vitamínov a liečivá sila. Dokážu nás prekvapiť priaznivými účinkami na náš organizmus

Viac detailov

Momentálne vypredané, cez vyhľadávanie vám nájdeme podobný alebo iný produkt

Za tento produkt nie sú žiadne vernostné body.


0,48 € s DPH

2,40 € za kg

  • 200g
  • 500g

Pridať do obľúbených

Viac informácií

Zvlášť v zimnom období, keď sme oslabený sedením v prekúrených miestnostiach a nevyváženou kalorickou stravou, nás tento "zázrak prírody" dokáže znovu postaviť na nohy.

Pšeničné klíčky sú najbohatšou časťou zrna plnou živín a mnohých aktívnych látok.
Klíčok je zárodok zrna, z ktorého vyklíči nová rastlina.

Práve v klíčku na nachádzajú celé tri štvrtiny všetkých vitamínov skupiny B a vitamínu E, ktoré sú v celom zrne.

Preventívne sa odporúča konzumovať k raňajkám 2 - 4 polievkové lyžice pšeničných klíčkov.

V 100 g pšeničných klíčkov, čo je asi 10 polievkových lyžíc, sa nachádza doporučená denná dávka vitamínu B1, vitamínu E a folátov.

Celé pšeničné zrno sa skladá z 3 častí:
- otruba
(vonkajčia časť zrna)

- endosperm (škrobová časť zrna)
- klíčok


Aké živiny obsahujú obilné klíčky?

  • Bielkoviny, ktoré sa v pšeničných klíčkoch nachádzajú sú obohatené o aminokyselinu lyzín, ktorá sa nenachádza vo vymletej bielej múke.
    Sú teda komplexnejšie. Obsahujú 23 % bielkovín a množstvo esenciálnych aminokyselín.
  • Vitamíny skupiny B, ako je B1, B2, B3, B6.
    Tieto vitamíny silne podporujú činnosť nervovej sústavy, srdca a látkovej premeny.
  • Esenciálne mastné kyseliny ako kyselina linolová a kyselina alfa - linolenová známa ako omega-3.
  • Kyselina listová je nevyhnutná pre správny priebeh krvotvorby.
    Slúži aj ako koenzým deoxyribonukleovej kyseliny (DNK) pri tvorbe každej bunky nášho tela a pri prenose genetickej informácie.
  • Vitamín E je silný prirodzený antioxidant.
    Vitamín E pomáha zásobovať bunky kyslíkom, ochraňuje ich pred škodlivými voľnými radikálmi a spomaľuje starnutie pokožky.
    Zabraňuje oxidácii tukov, čím pôsobí preventívne proti ateroskleróze a rakovine.
    Pomáha udržiavať telesnú sviežosť a znižovať únavu.
  • Minerály - hlavne horčík, fosfor, železo, vápnik, draslík, zinok.
  • Stopové prvky ako mangán a selén.
  • Lecitín - podporuje sviežosť a elasticitu pokožky.
  • Enzýmy ako hyperoxid - dismutáza, ktorý je silným antioxidantom.
  • Oktakosanol - nachádza sa v tuku pšeničných klíčkov.
    Jeho chemický vzorec je C28H58O. Najnovšie výskumy zistili, že zvyšuje fyzickú výkonnosť a odolnosť proti únave.


Pšeničné klíčky majú vysoký obsah vitamínov skupiny B, ktoré ovplyvňujú zdravé fungovanie mozgu a nervovej sústavy

Pšeničné klíčky pozitívne ovplyvňujú/pomáhajú

Poruchy nervovej sústavy
vysoký obsah vitamínov skupiny B ovplyvňuje zdravé fungovanie mozgu a nervovej sústavy
nedostatok vitamínu B1 spôsobuje podráždenosť a depresiu a deficit vitamínu B6, nervozitu a únavu

minerály priamo účinkujú na činnosť neurónov, napríklad nedostatok horčíka zapríčiňuje úzkosť a nervozitu

Rakovina a choroby srdca (infarkt, angina pectoris)
vysoký obsah vitamínu E a iných antioxidantov chráni pred škodlivými voľnými radikálmi, spomaľuje starnutie, zastavuje degeneratívne bunkové procesy, rozvoj artériosklerózy a znižuje riziko srdcových ochorení

Neplodnosť
vitamín E podporuje ovuláciu, tvorbu spermií a zvyšuje slabé fungovanie pohlavných žliaz

Cukrovka
vitamín B1 a E, ktoré sa v pšeničných klíčkoch nachádzajú vo veľkom množstve majú antidiabetický účinok

Zvýšená potreba živín
adolescenti, športovci, dojčiace a tehotné ženy a tiež študenti pri vysokej psychickej záťaži

Oslabená imunita
bohatý obsah živín a esenciálnych látok priaznivo ovplyvňuje náš obranný systém - imunitu, a tak nepriamo pôsobí aj proti infekciám a nádorovým ochoreniam

Poruchy čriev a trávenia
pre svoj obsah vlákniny sú pšeničné klíčky výbornou prevenciou pri poruchách funkcie čriev a pri pravidelnom užívaní upravujú trávenie


Pšeničné klíčky vynikajúco zvýšia výživovú hodnotu akéhokoľvek jedla.
Konzumujte ich s ovsenými vločkami, pridajte si ich do kaše (krupicová, ovsená, pšeničná, pohánková, atď), polievok, šalátov alebo do hlavného jedla.
Pripravte si napríklad kašu z pšeničných klíčkov ochutenú trebárs na sladko.

Pšeničné klíčky sa môžu konzumovať bez akejkoľvek úpravy a prísady, a to celoročne.
Dajú sa použiť aj na zahusťovanie jogurtov.

Výrobcovia pšeničné klíčky odporúčajú aj ako náhradu mletých vlašských orechov - tzv. mlynské orechy.
Oproti skutočným orechom sú však mierne horkasté.

Ak sa cítite oslabený, zaraďte pravidelne do svojich raňajok doplnkovú dávku výživných látok z pšeničných klíčkov.

Prečo práve do raňajok?
Raňajky sú pre každého najvhodnejším okamihom, pretože potom môžu posilňujúce a povzbudzujúce účinky týchto látok v organizme pôsobiť po celý deň.

Objavte opäť lieky prírody

Krajina pôvodu Slovensko

zdroj bylinkablog.blog.cz

Recenzie

Na tento produkt momentálne nie je pridaná žiadna recenzia.

Napísať recenziu

Pšeničné klíčky

Pšeničné klíčky

Cítite sa depresívni, vystresovaní, nervózni a bez energie? Alebo žijete v stálom psychickom vypätí?

"Dobite si baterky" prirodzeným doplnkom výživy nabitým vitamínmi, minerálmi a fytosterolmi.

Sú to "obyčajné" pšeničné klíčky. Vo výžive človeka sú stále nedocenené.

V pšeničných klíčkoch je bohatstvo vitamínov a liečivá sila. Dokážu nás prekvapiť priaznivými účinkami na náš organizmus

Zákazníci, ktorí kúpili tento produkt, objednali tiež: