Šošovica lúpaná, šošovica červená, šošovica polená, ružová

Šošovica červená

Nový produkt

Šošovica obsahuje trikrát viac vápnika než obilniny a sedemkrát viac železa ako špenát.
Zo všetkých strukovín je najbohatšia na bielkoviny a obsahuje najmenej tukov.

Má v sebe veľa železa - podporuje tvorbu a cielenú obnovu krvi.
Je vhodná pre diabetikov - znižuje obsah cukru v krvi.

Vysoký obsah vitamínu B povzbudzuje látkovú premenu.
Dôležitá je pri liečbe rakoviny čreva a srdcových chorobách.

Viac detailov

Dostupné

Zakúpením tohto produktu môžete získať až 2 vernostných bodov. Za obsah košíku získate celkom 2 vernostných bodov , ktoré môžu byť prevedené na zľavový kupón v hodnote 0,04 €.


1,45 €

2,90 € za kilogram

  • 500g
  • 1 kg

Pridať do obľúbených

Detaily

Šošovica pochádza zo Stredného východu a bola súčasťou stravy lovcov už 8 000 rokov pred n. l.

Šošovica červená je bohatým zdrojom vápnika, železa, selénu, fosforu, zinku, vitamínov B1, B2, B6.
Červená šošovica obsahuje sedem krát viac železa ako špenát.

Zo všetkých strukovín je červená šošovica najbohatšia na bielkoviny (25 %) a obsahuje najmenej tukov (0,6 %).

Bielkovinám v červenej šošovici chýba esenciálna aminokyselina metionín a neesenciálna cysteín.

Avšak naklíčená šošovica obsahuje všetky esenciálne aminokyseliny, vrátane týchto dvoch a jej obsah vitamínov stúpne po náklíčení niekoľkonásobne.

Červená šošovica obsahuje vlákninu, ktorá podporuje činnosť čriev a pomáha pri zápche.
Je ľahšie stráviteľná ako fazuľa, lebo obsahuje oveľa menej trieslovín.

Červená šošovica má výborné nutričné hodnoty a vďaka tomu je veľmi cennou potravinou pre vegetariánov.

100g šošovice obsahuje: 60g sacharidov, 26g bielkovín a 31g vlákniny.

Minerály:
Draslík - 955mg
Fosfor - 451mg
Horčík - 122mg
Sodík - 6mg
Vápnik - 56mg
Zinok - 4.78mg
Železo - 7.54mg
   Vitamíny:
Vitamín B1 - 0.87mg
Vitamín B2 - 0.211mg
Vitamín B3 - 2.605mg
Vitamín B5 - 2.12mg
Vitamín B6 - 0.54mg
Vitamín B9 - 479mg
Vitamín C - 4.4mg


Účinky červenej šošovice:

  • podporuje tvorbu a cielenú obnovu krvi
  • reguluje činnosť čriev a funguje ako prevencia pri zápche
  • predchádza kardiovaskulárnym ochoreniam
  • vhodná aj pre diabetikov, lebo znižuje obsah cukru v krvi

Existuje viacero druhov šošovice, od žltej, cez oranžovú, zelenú, hnedú až po čiernu.
Šošovica spolu s obilninami, napr. ryžou, cestovinami poskytne kompletné bielkovinové jedlo.

Krajina pôvodu Kanada

 
 
zdroj zdravejedlo.sk, zelovoc.nazdravie.sk

Recenzie

Napísať recenziu

Šošovica červená

Šošovica červená

Šošovica obsahuje trikrát viac vápnika než obilniny a sedemkrát viac železa ako špenát.
Zo všetkých strukovín je najbohatšia na bielkoviny a obsahuje najmenej tukov.

Má v sebe veľa železa - podporuje tvorbu a cielenú obnovu krvi.
Je vhodná pre diabetikov - znižuje obsah cukru v krvi.

Vysoký obsah vitamínu B povzbudzuje látkovú premenu.
Dôležitá je pri liečbe rakoviny čreva a srdcových chorobách.

Zákazníci, ktorí kúpili tento produkt, kúpili tiež: