Šošovica čierna (beluga)

Nový produkt

Šošovica obsahuje 3krát viac vápnika než obilniny a 7krát viac železa ako špenát.
Zo všetkých strukovín je najbohatšia na bielkoviny a obsahuje najmenej tukov.

Má v sebe veľa železa - podporuje tvorbu a cielenú obnovu krvi.
Je vhodná pre diabetikov - znižuje obsah cukru v krvi.

Vysoký obsah vitamínu B povzbudzuje látkovú premenu.
Dôležitá pri liečbe rakoviny čreva a srdcových chorobách.

Viac detailov

Dostupné

Zakúpením tohto produktu môžete získať až 5 vernostných bodov. Za obsah košíku získate celkom 5 vernostných bodov , ktoré môžu byť prevedené na zľavový kupón v hodnote 0,10 €.


3,25 €

6,50 € za kilogram

  • 500g
  • 1 kg

Pridať do obľúbených

Viac informácií

Šošovica čierna pochádza zo Stredného východu a bola súčasťou stravy lovcov už 8 000 rokov pred n. l.

Šošovica čierna je bohatým zdrojom vápnika, železa, selénu, fosforu, zinku, vitamínov B1, B2, B6.
Čierna šošovica obsahuje sedem krát viac železa ako špenát.

Zo všetkých strukovín je čierna šošovica najbohatšia na bielkoviny (25 %) a obsahuje najmenej tukov (0,6 %).

Bielkovinám v šošovici chýba esenciálna aminokyselina metionín a neesenciálna cysteín.

Avšak naklíčená šošovica obsahuje všetky esenciálne aminokyseliny, vrátane týchto dvoch a jej obsah vitamínov stúpne po náklíčení niekoľkonásobne.

Čierna šošovica obsahuje vlákninu, ktorá podporuje činnosť čriev a pomáha pri zápche.
Je ľahšie stráviteľná ako fazuľa, lebo obsahuje oveľa menej trieslovín.

Čierna šošovica má výborné nutričné hodnoty a vďaka tomu je veľmi cennou potravinou pre vegetariánov.

100g šošovice obsahuje: 60g sacharidov, 26g bielkovín a 31g vlákniny.

Minerály:
Draslík - 955mg
Fosfor - 451mg
Horčík - 122mg
Sodík - 6mg
Vápnik - 56mg
Zinok - 4.78mg
Železo - 7.54mg
   Vitamíny:
Vitamín B1 - 0.87mg
Vitamín B2 - 0.211mg
Vitamín B3 - 2.605mg
Vitamín B5 - 2.12mg
Vitamín B6 - 0.54mg
Vitamín B9 - 479mg
Vitamín C - 4.4mg


Účinky čiernej šošovice:

  • podporuje tvorbu a cielenú obnovu krvi
  • reguluje činnosť čriev a funguje ako prevencia pri zápche
  • predchádza kardiovaskulárnym ochoreniam
  • vhodná aj pre diabetikov, lebo znižuje obsah cukru v krvi

Existuje viacero druhov šošovice, od žltej, cez oranžovú, zelenú, hnedú až po čiernu.
Šošovica spolu s obilninami, napr. ryžou, cestovinami poskytne kompletné bielkovinové jedlo.

Konzumácia šošovice sa odporúča ženám v období tehotenstva

Krajina pôvodu Turecko

 
 
zdroj zdravejedlo.sk, zelovoc.nazdravie.sk

Recenzie

Napísať recenziu

Šošovica čierna (beluga)

Šošovica čierna (beluga)

Šošovica obsahuje 3krát viac vápnika než obilniny a 7krát viac železa ako špenát.
Zo všetkých strukovín je najbohatšia na bielkoviny a obsahuje najmenej tukov.

Má v sebe veľa železa - podporuje tvorbu a cielenú obnovu krvi.
Je vhodná pre diabetikov - znižuje obsah cukru v krvi.

Vysoký obsah vitamínu B povzbudzuje látkovú premenu.
Dôležitá pri liečbe rakoviny čreva a srdcových chorobách.

Zákazníci, ktorí kúpili tento produkt, objednali tiež: