Šošovica hnedá

Nový produkt

Šošovica obsahuje 3krát viac vápnika než obilniny a sedemkrát viac železa ako špenát.
Zo všetkých strukovín je najbohatšia na bielkoviny a obsahuje najmenej tukov.

Má v sebe veľa železa - podporuje tvorbu a cielenú obnovu krvi.
Je vhodná pre diabetikov - znižuje obsah cukru v krvi.

Vysoký obsah vitamínu B povzbudzuje látkovú premenu.
Dôležitá aj pri liečbe rakoviny čreva a srdcových chorobách.

Viac detailov

Dostupné

Zakúpením tohto produktu môžete získať až 3 vernostných bodov. Za obsah košíku získate celkom 3 vernostných bodov , ktoré môžu byť prevedené na zľavový kupón v hodnote 0,06 €.


1,61 €

3,22 € za kilogram

  • 500g
  • 1 kg

Pridať do obľúbených

Viac informácií

Šošovica pochádza zo Stredného východu a bola súčasťou stravy lovcov už 8 000 rokov pred n. l.

Šošovica hnedá je bohatým zdrojom vápnika, železa, selénu, fosforu, zinku, vitamínov B1, B2, B6 a predovšetkým kyseliny listovej.
Hnedá šošovica obsahuje sedem krát viac železa ako špenát.

Zo všetkých strukovín je šošovica najbohatšia na bielkoviny (25 %) a obsahuje najmenej tukov (0,6 %).

Bielkovinám v šošovici chýba esenciálna aminokyselina metionín a neesenciálna cysteín.

Avšak naklíčená šošovica obsahuje všetky esenciálne aminokyseliny, vrátane týchto dvoch a jej obsah vitamínov stúpne po náklíčení niekoľkonásobne.

Hnedá šošovica obsahuje vlákninu, ktorá podporuje činnosť čriev a pomáha pri zápche.
Je ľahšie stráviteľná ako fazuľa, lebo obsahuje oveľa menej trieslovín.

Hnedá šošovica má výborné nutričné hodnoty a vďaka tomu je veľmi cennou potravinou pre vegetariánov.

100g šošovice obsahuje: 60g sacharidov, 26g bielkovín a 31g vlákniny.

Minerály:
Draslík - 955mg
Fosfor - 451mg
Horčík - 122mg
Sodík - 6mg
Vápnik - 56mg
Zinok - 4.78mg
Železo - 7.54mg
   Vitamíny:
Vitamín B1 - 0.87mg
Vitamín B2 - 0.211mg
Vitamín B3 - 2.605mg
Vitamín B5 - 2.12mg
Vitamín B6 - 0.54mg
Vitamín B9 - 479mg
Vitamín C - 4.4mg


Účinky hnedej šošovice:

  • podporuje tvorbu a cielenú obnovu krvi
  • reguluje činnosť čriev a funguje ako prevencia pri zápche
  • predchádza kardiovaskulárnym ochoreniam
  • vhodná aj pre diabetikov, lebo znižuje obsah cukru v krvi

Existuje viacero druhov šošovice, od žltej, cez oranžovú, zelenú, hnedú až po čiernu.
Šošovica spolu s obilninami, napr. ryžou, cestovinami poskytne kompletné bielkovinové jedlo.

Konzumácia hnedej šošovice sa odporúča tehotným ženám

 
 
zdroj zdravejedlo.sk, zelovoc.nazdravie.sk

Recenzie

Napísať recenziu

Šošovica hnedá

Šošovica hnedá

Šošovica obsahuje 3krát viac vápnika než obilniny a sedemkrát viac železa ako špenát.
Zo všetkých strukovín je najbohatšia na bielkoviny a obsahuje najmenej tukov.

Má v sebe veľa železa - podporuje tvorbu a cielenú obnovu krvi.
Je vhodná pre diabetikov - znižuje obsah cukru v krvi.

Vysoký obsah vitamínu B povzbudzuje látkovú premenu.
Dôležitá aj pri liečbe rakoviny čreva a srdcových chorobách.

Zákazníci, ktorí kúpili tento produkt, objednali tiež: