Jasmínová ryža (jazmínová ryža)

Nový produkt

Chutne pripravená ryža je zdravá a ľahko sa s ňou chudne.

Najhodnotnejšou zložkou jazmínovej ryže sú komplexné sacharidy, z ktorých pochádza až 85 % energie.

Ryža má nízky glykemický index (GI) - nerozkolíše hladinu cukru v krvi. Natural ryža má GI 50, biela má GI 64.

Okrem toho je ryža bohatá na vitamíny skupiny B, na minerálne látky a stopové prvky (fosfor, draslík a železo).

Viac detailov

Dostupné

Zakúpením tohto produktu môžete získať až 2 vernostných bodov. Za obsah košíku získate celkom 2 vernostných bodov , ktoré môžu byť prevedené na zľavový kupón v hodnote 0,04 €.


1,29 €

2,58 € za kilogram

  • 500g
  • 1 kg

Pridať do obľúbených

Detaily

V jazmínovej ryži sa nachádza viac kvalitných rastlinných bielkovín ako v pšenici a neobsahuje lepok ani tuk, preto ju môžete jesť aj pri celiakii a problémoch s cholesterolom.

Nelúpaná ryža (natural) má oproti lúpanej a bielenej ryži viac živín a vysoký obsah vlákniny a antioxidantov, ktoré chránia pred rakovinou hrubého čreva, prsníka a prostaty.

Podľa tvaru zrna sa ryža delí na guľatozrnnú, krátkozrnnú a dlhozrnnú
- guľatozrnná ryža obsahuje viac škrobu, zrnká sú po uvarení mäkké a lepia sa
Pripravíte z nej nákypy, mliečne kaše, ryžové knedličky a sladké placky.

- dlhozrnná ryža je výborná na rizoto, prílohy i samostatné jedlá

To, či je surová ryža biela, žltkastá alebo hnedá, závisí od spôsobu úpravy.
Biela ryža sa najprv olúpe a potom brúsi a leští.

Béžovú farbu má pololúpaná ryža, z ktorej je šupka obrúsená iba čiastočne.

Najtmavšia je hnedá ryža, označovaná aj natural. Je naozaj prírodná, nebrúsená a neleštená.
Zachováva si všetky vitamíny, minerály i vlákninu, no má aj jednu nevýhodu.
Šupky obsahujú kyselinu fytovú, ktorá bráni vstrebávaniu vápnika a železa, preto by ste ju občas mali striedať s inými typmi.
Varí sa oveľa dlhšie ako biela ryža a aj potom je tvrdšia, ako by ste očakávali.

Ryža parboiled nie je predvarená. Je to kompromis medzi bielou ryžou a natural a z hľadiska výživy je veľmi cenná. Upravuje sa špeciálnou technológiou v tlakových nádobách.

Až 80 percent cenných látok zo šupiek sa pod tlakom pretlačí do zrniečok, potom sa ryža brúsi a leští.
Za surova je žltkastá, po uvarení pekne zbelie. Pri varení absorbuje viac vody.

Jednotlivé typy sa líšia aj podľa miesta pestovania a vhodnosti použitia.

  • Arborio pochádza z Talianska a pripravíte z nej pravé talianske rizoto
    Guľaté perličkové zrnká sa po uvarení spoja na krémovitú hmotu, pretože vstrebávajú veľa vody
  • Basmati má dlhé zrná a výraznú orieškovú arómu
    Považuje sa za výnimočne kvalitný typ. Pripravujú sa z nej najmä jedlá indickej kuchyne
  • Carnaroli sa podobá na arborio
    Biele krátke zrnká sa varením ešte väčšmi zaguľatia. Dobre vstrebáva vodu a hodí sa najmä na prípravu rizota.
  • Červená ryža, nazývaná aj bhutánska, má jemné zrnká, ktoré už pri varení príjemne voňajú orieškami
  • Indiánska alebo „divá ryža“ nie je pravá ryža
    Dlhé čiernohnedé semená patria americkej vodnej tráve zizanii. Majú vysoký obsah vitamínov skupiny B a pridávajú sa do ryže basmati.
    Čierno-biela zmes vyzerá efektne v šalátoch aj ako príloha
  • Jazmínová ryža sa podobá na basmati, ale väčšmi sa lepí
    Má žltohnedú farbu a výraznú kvetinovú vôňu. Využijete ju najmä v čínskej kuchyni
  • Nišiki sa používa na prípravu pravého suši, pretože je správne lepivá


Hoci pestovanie ryže nie je pre našu oblasť typické, jej konzumáciu ocenia najmä celiatici.
Ryža vo všeobecnosti patrí medzi najmenej alergénne potraviny a dobre ju znášajú deti aj dospelí s tráviacimi problémami.

Keďže existuje nespočetné množstvo druhov ryže, buďte dôslední aspoň v tom, že uprednostníte prírodnú a nelúpanú ryžu, čiže natural.

Obsahuje časť šupiek a klíčkov, kde sú uchované všetky biologicky hodnotné živiny – vláknina, vitamíny skupiny B, vitamín E, draslík, horčík, nenasýtené mastné kyseliny.

Prínosy pre Vaše zdravie
- ryža nenadúva, preto je ideálna pre deti, starších ľudí aj pri žalúdočnej a žlčníkovej diéte
- ryžový odvar pomáha pri vysokých teplotách a zápaloch, zmierňuje hnačku i zápchu, lieči tráviace a črevné problémy
- ryža mierne odvodňuje, zbavuje telo škodlivín a je dobrou prevenciou obličkových kameňov

Ryžu môžete bez obáv jesť, aj keď si strážite hmotnosť.
Sto gramov surovej ryže má priemerne 365 kJ, ale pri varení trojnásobne zväčší svoj objem.

Na zasýtenie vám bohato stačí aj polovičné množstvo, napríklad keď ju zamiešate do zeleninového šalátu.

Krajina pôvodu

zdroj pluska.sk

Recenzie

Napísať recenziu

Jasmínová ryža (jazmínová ryža)

Jasmínová ryža (jazmínová ryža)

Chutne pripravená ryža je zdravá a ľahko sa s ňou chudne.

Najhodnotnejšou zložkou jazmínovej ryže sú komplexné sacharidy, z ktorých pochádza až 85 % energie.

Ryža má nízky glykemický index (GI) - nerozkolíše hladinu cukru v krvi. Natural ryža má GI 50, biela má GI 64.

Okrem toho je ryža bohatá na vitamíny skupiny B, na minerálne látky a stopové prvky (fosfor, draslík a železo).

Zákazníci, ktorí kúpili tento produkt, kúpili tiež: